Zaterdag 12 November

12 november 2016 - Hobart, Australië

Hobart, redelijk vroeg ontbijt want vandaag staat de Salamance Market op het programma, het is een markt die elke zaterdag gehouden wordt met allerlei verschillende kraampjes. Van houtsnijwerk, bratwurst tot aan kledingen en andere troep uhh dingen.

Het is er "lekker" druk en als iemand die van drukke markten houdt een paradijs (niet dus) maar Ing vermaakt zich best na de hele markt te hebben gelopen en gezien nog ff terug naar dat ene kraampje waar Ing die leuke glazen pinguïn gezien heeft en te kopen. Daarna hebben wij het er wel gezien en gingen wij weer weg om "thuis" te lunchen.

'S Middag zijn wij naar MONA museum of old and new art in Berriedale gegaan. Het is een heel bijzonder museum en de eigenaar, David Walsh, is van Tasmanië en heeft zijn geld verdient met gokken e.d. In Las Vegas. Om iets terug te doen voor Tasmanië heeft hij in zijn geboorteplaats een oud gebouw gekocht en omgetoverd tot een heel bijzonder museum met daarin zijn privé collectie. Het begint al als je naar de ingang loopt en langs de privéparkerplaats loopt van hem, daar staat bij hem GOD en van zijn partner GOD.S MISTRESS. Voor de inwoners van Tasmanië is de entree gratis en overige bezoekers betalen, daarna ga je 3 verdiepingen naar beneden en krijg je een omgebouwde iPhone met hoofdtelefoon aangerijkt. Dit is de gids voor het museum en je kan als je rondloopt scannen welke kunst er bij je in de buurt is met bijbehorende uitleg van de kunstenaar e.d. Je komt er echt de meest gekke dingen tegen van een diepbedroefd met 2 goudvissen met een mes, gewone schilderijen, erotische schilderijen tot aan Een wand met gipsafdrukken van vaginas afijn genoeg te zien en stof tot nadenken.

Om 5 uur, sluitingstijd, stonden wij weer buiten en gingen wij terug naar Hobart voor deze keer geen BBQ maar spaghetti als diner. Het was weer een aangename dag geweest.