Vrijdag 11 November

11 november 2016 - Hobart, Australië

Hobart, na het ontbijt de auto in en gaan wij naar mount Wellington voor een spectaculair uitzicht over Hobart. Het is redelijk helder vandaag en Maurice denkr dat wij een goede kans maken om iets te zien. Maar helaas op 1440 meter hoogte aangekomen is er geen ruk te zien, je loopt letterlijk met je hoofd in de wolken. Gelukkig zijn er wel toiletten dus daar werd gebruik van gemaakt en na een rondje te hebben gelopen in 4 grd zijn wij weer naar beneden gereden.

Daarna zijn wij naar Tahune Airwalk in Geeveston gereden, daar heb je wel een spectaculair uitzicht op het samen komen van 2 rivieren, deze zijn nu niet zo wild maar het uitzicht op 48 mrt is grandioos. Je moet eerst door de bush lopen om er te komen en hier staan ook de grootste Pinetrees van Tasmanië, deze zijn echt gigantisch in hoogte en omtrek.

Daarna zijn wij de Airwalk opgegaan en loop je tussen deze giganten op een hoogte van 20 tot 48 mrt naar het uiterste puntje boven de riivier, wederom geweldig om te doen en zien. Eenmaal op de grond zijn wij terug gelopen naar het Visitor Centre via de Swinging Bridges over de rivieren, een soor moderne touwbrug en die gaan behoorlijk op en heen en weer als je eroverheen loop. Dit tot groot genoegen van Maurice en ik om de brug flink te laten bewegen.

Eenmaal weer terug bij de ingang zijn wij weer op Hobart aangegaan en hebben wij bij Coles inkopen gedaan voor de BBQ en spaghetti voor de volgende dag.

1. Ellen:
    14 november 2016
    Wat een geweldige reis maken jullie zeg !! Nog veel plezier en nog veel van die leuke verhalen op jullie reislogger,
    Groetjes