Vrijdag 25 November

25 november 2016 - Sydney, Australië

Sydney, het is weer een stralende dag en na het ontbijt van wij weer op pad. Ingrid wil toch nog ff terug naar het centrum omdat ze iets gezien heeft. We nemen nu de "kortere" route en zijn sneller in het centrum. Na eerst nog een cappuccino nog gescoord te hebben gaan we weer verder. Gelukkig is het hier ook "Black Friday" en is het drukker dan druk, echt ongelofelijk hoeveel mensen er zijn. Na de eerste item van het lijstje afgehandeld te hebben op naar de tweede Ingrid wil wel iets met een opaal erin, nou maak je borst maar nat er zijn hier genoeg winkels waar dat verkocht wordt dus gaat dat vele kilometers lopen worden.

Gelukkig is ze wel radicaal met een besluit nemen, maar niet heus, en is het ei gelegd. Er zit zowaar ook nog profiel op m'n zolen, ondertussen is het ook tijd geworden om te lunchen en zetten wij koers naar Westfield want daar heeft Ing ook een Foodcourt gezien. Nou had ik al gezegd dat het "Back Friday" is dus eenmaal door de mensen massa heengeworsteld om daar te komen is er binnen helemaal geen doorkomen aan en al snel ziet ze het niet meer zitten, ook dankzij de medewerking van suikerziekte, zo snel mogelijk loods ik ons weer naar rustiger vaarwater en gaan we naar het Foodcourt van Myer, iets rustiger en overzichtelijker. Na het eten weer bijgekomen lopen we nog ff naar de Applestore altijd leuk om te kijken om daarna weer terug te gaan naar het hotel.

We hebben afgesproken met Maurice en Leonie om 's avonds met elkaar te gaan eten. Maurice heeft zaterdag nl een of ander iets met klanten op een boot in Sydney dus hebben zij ook een kamer geboekt en komt hij vanaf z'n werk en Leonie vanuit Woonona naar Sydney. Blijken elkaar net gemist te hebben in het hotel en belt hij of we zin hebben om naar China Town te komen om iets te drinken, hij is op weg daar naar toe om Leonie op te halen. Zo gezegd zo gedaan en ontmoeten we elkaar op het terras in China Town, ook hietbis het lekker druk en zijn ook al den night markets begonnen.

Snel weer terug naar het hotel om de spullen in onze kamer te brengen om vervolgens weer op pad te gaan voor het avond eten, ja we sjouwen wat af hier. Onderweg vraagt Maurice wat we van Thai vinden, dus zeg ik dat ik liever mals heb, want hij weet een Pub waar ze hele goede Thaise maaltijden serveren. Daar aangekomen blijkt dat ze er mee gestopt zijn en richten we ons maar op de "gewone" kaart, er gaat toch niets boven een gewone gepaneerde kipschnitsel laten we eerlijk zijn. Dan weet je tenminste wat je krijgt. We strijken buiten neer hebben een gezellige avond en lekkere maaltijd. Onderweg terug nog ff, hoe kan het ook anders, nog een stop bij een bottleshop shop for some Wine, want er wordt in dit land wat alcohol genuttigd.

Helaas komt er aan deze dag, na een paar glaasjes op de kamer, ook weer een eind en rest ons nog maar 1 dag hier.

1. Ellen:
    26 november 2016
    Wat een geweldige vakantie hebben jullie gehad en leuk dat wij het hier ook een beetje mochten meebeleven door de verhalen van jullie. Fijne reis terug en trek een dikke trui aan als jullie aankomen op Schiphol...
  2. Ingrid:
    26 november 2016
    Ja we hebben genoten helaas is het al weer voorbij! Gelukkig hebben we de fotos nog!
    En veel op mn skechers gelopen dus misschien blijven de memories ook !
  3. Ellen:
    26 november 2016
    Haha ..... zag je skechers op de foto enne zo'n reis vergeet je niet hoor Ingepin......