Woensdag 23 November

23 november 2016 - Sydney, Australië

Huskisson, na een onrustig nachtje door mijn rode verbrandde huid en nu wel een compleet ontbijt, pakken wij de koffers in en zetten deze in de auto. Een laatste check of we niets vergeten zijn, opweg naar Woonona. Dezelfde weg terug natuurlijk, maar nu in de ochtendspits. Gelukkig valt het allemaal mee en zijn we ruim oprijd in Woonona.

Na even bijgekletst en de bewondering voor mijn mooie rode huid in ontvangst te hebben genomen, is het tijd om opweg naar Sydney te gaan met nu Maurice als chauffeur. Vanwege de afsluiting van Bulli Pass, om op de snelweg naar Sydney te komen, nemen we de omleiding die over the Sea Cliff Bridge leidt hebben we een sightseeing tour extra. Uiteindelijk komen we wel weer op de snelweg naar Sydney.

Het is achteraf gezien maar goed dat Maurice ons naar het hotel brengt, want ook hier is het niet zozeer de afstand als wel de drukte en wegen in en om Sydney, die het langer laten duren dan wat je vooraf zou denken. Uiteindelijk zijn we dan op de plaats van bestemming voor de laatste etappe van onze reis, het Oaks Goldsbrough Hotel, in  Sydney. Het is gelegen achter Darling Harbour vlakbij het centrum. We zijn iets te vroeg en kunnen de koffers veilig achterlaten en gaan we opweg naar Darling Harbour.

Om er te komen moet je over een viaduct, blijkt achteraf niet nodig, en komen we bij Darling Harbour. Natuurlijk is er in 7 jaar veel veranderd en om ons heen kijkend wat er allemaal anders is gaan we er maar ff bij zitten. Kunnen we gelijk de, uit Huskisson, meegebrachte lunch nuttigen en blijkt er ook Free WiFi te zijn dus de contacten ook weer bijgewerkt. Na heen en weer gelopen te hebben is het tijd dat we in de kamer kunnen dus terug naar het hotel. Ik had een ingeving en zeg tegen ING dat ik denk dat we via een kortere weg terug kunnen, dit blijkt het geval dus is de weg over het viaduct bij deze geschrapt, je moet wel door een parkeer garage maar dat maakt niet uit, later blijkt dat het nog korter kan.

De kamer is lekker ruim en compleet met uitgebreide keuken, badkamer met bad en douche en slaapkamer, het is een oud haven gebouw omgebouwd naar een hotel. Spullen uitgepakt en plan gemaakt om eerst naar een supermarkt te gaan om spullen voor het ontbijt te kopen. Gelukkig is het weer omgeslagen, ja ook hier hebben we regen en onweer en is er storm voorspeld, en gaan we opweg. Uit de folders blijkt dat je via de 2e verdieping van het hotel rechtstreeks in de parkeergarage kan komen en zo naar Darling Harbour.

Na wat zoeken in de regen de supermarkt gevonden en de ontbijtspullen gekocht, op de terugweg willen we wat eten bij het foodcourt en eindigen we bij KFC. Voor het eerst deze vakantie junkfood maar meer inspiratie hebben we ff niet. Het is soms ook wel gewoon lekker. Terug in het hotel spullen opgeruimd en alles via internet weer bijgewerkt. Deze dag is ook weer voorbij nog 3 te gaan het aftellen is begonnen maar morgen weer een nieuwe dag en wordt het mooi weer.

1. Ellie:
    25 november 2016
    Nog even genieten van deze mooie reis en straks thuis heerlijk kunnen nagenieten van jullie eigen reisverhalen, super toch!
  2. Ria:
    25 november 2016
    Heel erg leuk om met jullie meegereisd te hebben. Ben nog misselijk van de golven.... Ik wens jullie een goede reis terug. liefs