Donderdag 24 November

24 november 2016 - Sydney, Australië

Sydney, een rustig begin van de dag vandaag. We ontbijten met een gekookte eitje en overleggen wat te gaan doen. Bondi Beach ligt een beetje uit de richting en nu voor ons alleen bereikbaar met openbaar vervoer wat meer dan een uur gaat duren. Aangezien ik nogal enigszins verbrandt ben lijkt het ook niet de juiste beslissing om nu op het strand te gaan liggen.

We besluiten om de stad in te gaan en lopen via Darling Harbour richting China Town om daar Paddys Marketing te bezoeken, is een grote  3 verdiepingen tellend gebouw met op de bgg ontelbare kraampjes met onnoemelijk veel souvenir rommel wat je voor je verdriet nog niet wil krijgen maar wel leuk is om te zien. Op de eerste verdieping is een Foodcourt en zijn er Factoury Outlet winkels evenals op de 2e verdieping en is dan ook beter spul dan wat beneden verkocht wordt, niet dat er iets bij zit maar je weet nooit.

Vanaf daar lopen wij richting Westfield, in Pittstreet, waar de grote warenhuizen staan zoals Myer en ook staat daar de 309 meter hoge Sydney Tower. Als je denkt dat Rotterdam in het weekend druk is dan zou je het hier moeten zien, je kan over de hoofden lopen. Ons een weg banend door de drukte in en om de winkels zijn we na geruime tijd wel uitgekeken en besluiten wij om naar The Rocks te gaan. Dit is een wijk onder Sydney Harbour Bridge met nog de originele huizen, winkels en straatjes. Het is er gezellig druk ook omdat het grenst aan Circular Quay waar de verschillende ferries vandaan vertrekken naar andere delen van de stad, maar waar je ook het Sydney Opera House vind. Dus druk druk druk met toeristen zoals wij ook zijn.

Na hier ook weer het profiel van m'n schoen gelopen te hebben, besluiten we om iets te gaan drienken op een terrasje aan Circular Quay aan de kant richting Opera House. Het is hier enorm druk met mensen die richting Opera House lopen in oa ook in uitgaanskleding en krijg ik een ingeving dat er een concert is op de trappen van het Opera House van nl Crowded House! Deze hebben de avond ervoor en onderschijding gekregen bij een of ander feest waarbij oa ook Robbie Williams aanwezig was. Tijdens het drankje op het terras besluiten we om maar te blijven zitten voor het avondeten omdat het ook best gezellig en leuk is om naar al die mensen te kijken.

Na het eten lopen wij dan ook maar richting Opera House om te kijken of we iets kunne zien. Natuurlijk is alles afgeschermd met hekken e.d en kan je praktisch niets zien, maar wel horen en op een bepaald punt kunnen we ook op het grote scherm meekijken. Helaas was het voorprogramma bezig en dat was niet bepaald boeiend om te zien en horen, dus besluiten we om maar weer terug naar ons hotel te gaan. Dit met de Ferry vanaf Circular Quay naar Darling Harbour, het is al donker en dus leuk om Sydney vanaf het water te zien en duurt bij elkaar ongeveer een half uur. Daarna nog een stukje lopen en zijn we weer terug. Weer een dag voorbij.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade