Donderdag 10 November

10 november 2016 - Hobart, Australië

Strahan - Queenstown - Hobart, Inpakken en wegwezen. Op naar ons volgende stekje in Hobart! In Strahan dorp eerst nog even een broodje voor onderweg gehaald. Eerst richting Queenstown. Een voormalig mijnwerkersstadje. Door de mijnindustrie zijn er zoveel mineralen uit de grond gehaald dat er gewoon niks meer wilde groeien, bizar om de kale vlaktes met minimale begroeiing te zien. Volgens Maurice en Leonie was het al weer een stuk groener dan toen zij er 15 jaar geleden waren. Het leek wel alsof wij terug in de tijd waren in Queenstown  maar toch hadden zij bij het station WIFI! Nog naar het lokale uitkijkpunt gelopen dat ons weer een mooi uitzicht gaf. Football wordt hier op een gravelveld gespeeld! Waarom? Omdat er gewoon geen gras groeide destijds.
We hadden het hier dus wel snel gezien en zijn weer verder gereden. Veel door de bossen en bergen gereden en ergens gestopt voor de lunch. De temperatuur was inmiddels opgelopen tot 18 graden en de zon scheen dus dat voelde weer heerlijk.
Uiteindelijk kwamen wij rond 17.00 uur aan in Hobart. Een hele grote stad aan het water. Het Appartement is goed dus na de spullen binnen gebracht te hebben weer even boodschappen gehaald. De bbq was weer goed verzorgd door de heren!

1. Wilma:
    12 november 2016
    Ook ik kreeg gisteren ( geloof ik ) een aantal verhalen tegelijk binnen, maar dat is geen probleem hoor, kan ik lekker alles achter elkaar lezen....heerlijk....wat een byzonder land dat Tasmanië, maar met heel erg mooie natuur...wat een verschil in weer ...tjsonge. En heel erg grappig dat ouderwetse stadje..haha...groetjes en veel plezier nog.