Woensdag 16 November

16 november 2016 - Bicheno, Australië

Bicheno, dit is alweer de laatste dag hier want morgen gaan we met de boot terug naar Melbourne. Maar eerst vandaag nog, nu nog eerst de omgeving verder verkennen. Eerst rijden wij naar St. Helens, the Bay of Fires, en bij de locale VVV informeren wij naar interessante plaatsen om te zien.

Als eerste gaan wij naar Nunamara, daar zijn parel witte stranden met azuur blauw water. Jammer genoeg veel wind en geen zwemkleding mee, Maas is echt geweldig mooi om te zie. Ingrid heeft nog wel met blote voeten in het water gestaan en schelpen kunnen verzamelen, dus die is ook weer happy.

Daarna rijden wij weer terug naar St. Helens om pelikanen te spotten en na wat zoeken hebben wij deze gevonden bij een boothelling. Leonie en Ingrid hebben foto's gemaakt en kunnen we opweg naar de St. Columba Falls.

Onderweg maken we een stop bij Pub in the Paddock bekend door the beerdrinking pigs Priscilla and Pinky. Het schijnt dat deze varkens regelmatig een fles bier krijgen en te zien aan de flessen in de recyclebak bij de varkens klopt het verhaal, binnen in de pub hebben we de lunch genuttigd, viel niet tegen maar de entourage is een beetje hummelig en versleten maar is een deel van de charme.

Daarna door naar de waterval en dankzij de overvloedige regenval van de laatste dagen is deze behoorlijk groot, de wandeling ernaar toe is niet erg moeilijk en lang maar voert ons door de bush met  gigantische varen en ander tropisch spul. Iedergeval weer mooie plaatjes kunnen maken en de waterval was ook mooi om te zien, lekker rustig ook om foto's te maken.

Eenmaal weer terug bij de auto weer opweg naar Bicheno voor wederom een BBQ met kangoeroe steak. 's Avond wilde de dames weer pinguïns kijken maar nu op een andere locatie, volgens de man van de receptie zou het ook een goede locatie zijn. Na anderhalf uur te hebben staan wachten zijn we onverrichte zaken weer terug gegaan, geen pinguïns vanavond dus. Volgens Leonie moesten ze wel daar komen want, tot grote hilariteit van ik zei de gek, zag zij pootafdrukken in het zand dus moesten de pinguïns daar wel komen. Maar niet dus, niet te min wederom een mooie en gezellige dag geweest.