Dinsdag 15 November

15 november 2016 - Bicheno, Australië

Bicheno, na ons laatste ontbijt in Hobart zijn wij om 09:00 uur opweg gegaan naar ons volgende stek n.l. Bicheno.

Onderweg maken wij een stop bij een kleine dam, stelde niet veel voor maar wij zagen het bijtoeval. Snel weer verder richting Bicheno.

Daarna stopten wij bij Swansea toerist info voor een route naar Wineglassbay en om een koffie te scoren. Nadat allemaal gedaan te hebben verder naar onze stop bij Wineglassbay.

Daar aangekomen eerst op de parkeerplaats de lunch genuttigd en de eerste Walliby in het wild gespot. Het is lekker warm weer en wij gaan op pad naar Wineglass lookoutpoint. Een pittige klim en onderweg veel mooie uitzichten gezien, ook terwijl iedereen een foto aan het maken was dacht ik om daar een foto van te maken. Kijkend door m'n camera deed ik nog een paar stapjes achteruit en je raadt het al, pletterde ik van het pad in de struiken, hetwas gelukkig niet zo hoog dus viel mee. Een oud chinees vrouwtje kreeg bijna een hartstilstand en iedereen schrok maar verder niets aan de hand.

Eindelijk hijgend en puffend boven aangekomen was er inderdaad een adembenemend uitzicht letterlijk en figuurlijk. Daarna via de andere weg terug naar de parkeerplaats om naar de volgende en verborgen punt.

Uiteindelijk in Bicheno aangekomen en ons onderkomen in een cabin in een caravanpark. Alles zit erop en er aan en zelfs moeizaam wifi.

Als avondeten hebben wij onderweg kangoeroe steaks gekocht dus dat wordt een nieuwe ervaring om te eten. Ik moet toegeven smaakt niet slecht. Na het eten zijn we pinguïns gaan spotten dat kan met een toer voor 35 dollar per persoon, maar volgens de man van de receptie komen ze ook aan land op 2 vrijtoegankelijke plaatsen, dus Nederlanders als we zijn gaan wij daar voor.

Het is ff wachten en heen en weer rijden naar de locaties maar wij heb dolfijnen gespot en eenmaal donker hebben Ingrid en Leonie hun hart op kunnen halen aan de pinguïns die om hun heen aan land komen zonder dat er andere mensen aanwezig zijn. Afijn weer een geslaagde dag en avond.