Maandag 14 November

14 november 2016 - Hobart, Australië

Bruny Island, eindelijk weer goed weer na die troosteloze regendag van zondag. Vroeg op want wij moeten de pont van 8:30 uur halen om oprijd bij Bruny Island Adventure Cruise te zijn. Die vertrekt om 11:00 uur en je moet en half uur van te voren aanwezig zijn. Het verkeer zit mee dus zijn op tijd bij de pond, na een kwartier varen zijn wij op Bruny Island en gaan wij opweg naar Adventure Bay,

Onderweg nog een tussenstop gemaakt bij een uitkijkpunt waar ook pinguïns nestelen maar die hebben wij niet gezien. Dus dan maar dor naar Adventure Bay voor onze cruise. Hier komen wij een uur te vroeg aan, maar beter te vroeg dan te laat zeg ik altijd. Iedereen, zo hebben wij nog even tijd voor een natje en een droogje oftewel ff plassen en koffie. Wij zijn nog steeds op Tasmanië en zoals niet verwacht regent het toch weer een beetje. Na de koffie de auto geparkeerd en zoveel mogelijk kleding aangetrokken want het is erg koud wordt er gezegd.

Om 10:45 uur de briefing, er wordt verteld dat er op de boot wel een toilet is maar dat je beter aan wal kan gaan voor vertrek en dat buitengaats nog behoorlijk hoge golven zijn vanwege het slechte weer van zondag.ook beschikbaar zijn een fleece muts met bijbehorende handschoenen en na een korte wandeling naar de boot zijn wij klaar om aan boord te gaan. Hier zijn voor iedereen waterdichte jassen beschikbaar waar je van top tot teen ingepakt bent. Na uitleg van gebruik zwemvest en waar de nooduitgangen zijn wordt er zelfs zeeziekpillen uitgedeeld als je daar behoefte aan hebt.

Het is een vrij ruige tocht en met veel gebonk over de golven en worden er stops gemaakt met uitleg bij diverse locaties. De hele tocht zou 3 uur duren en halverwege zijn wij van uit de Tasmansea in de Southern Ocean gevaren om zeeleeuwen te gaan zien. Hier waren de golven nog hoger en een aantal mensen kregen las van zeeziekte met alle bijbehorende symptomen, altijd fijn om te zien maar het hoort erbij.

Bij de zeeleeuwen was het enigsinds beschut en hebben wij genoeg tijd om foto's te maken maar als je verkeerd in de wind kwam de stonk het verschrikkelijk. Hierna is de boot terug gaan varen en gingen wij verder uit de kust om, als wij geluk zouden hebben, walvissen te zien. Helaas is dat niet gelukt, wel een albatros en zijn er dolfijnen gespot. Al met al een ruige tocht met zon en soms ook een buitje onderweg maar zeker heel spectaculair en niet om te missen als je in de buurt bent.

Terug aan wal, de kleding en handschoen ingeleverd en bij de auto op de parkeerplaats weer het e.e.a uitgetrokken. Ook nog even een luch genuttigd, daarna via de pond weer terug naar Hobart om gebruik te maken van het zwembad voordat wij de BBQ weer opstarten.

Dit is onze laatste dag in Hobart en morgen gaan wij weer verder om uiteindelijk donderdagavond aan boord te gaan van the Spirit of Tasmanië voor de terugtocht naar Melbourne.

1. Ellie:
    15 november 2016
    Zo leuk al die verhalen,