Maandag 7 November

7 november 2016 - Hobart, Australië

Perth - Launceston - Cradle Mountain,  wekker om twee uur, taxi om 3 uur, alles op tijd. Op weg naar het vliegveld met een chauffeur die niet erg koersvast was maar heelhuids op vliegveld Perth ingecheckt.
En toen wachten tot de winkels open waren voor een ontbijtje, koffie met croissant.
Vliegtuig had enige vertraging omdat er vanwege veiligheidsmaatregel een koffer uit het ruim gehaald moest worden omdat de bijbehorende passagier niet aan boord was. Uiteindelijk opgestegen en zowaar kregen wij toch ook nog een ontbijt aan boord. Wij vlogen op Melbourne en dat was niet zo ver. Daar moesten wij weer overstappen op het vliegtuig naar Launceston. Alles verliep op tijd, en ook dit was maar een uurtje vliegen. Tegen de tijd dat we gingen landen zagen wij al groene grasvelden en bomen en REGEN! Getsie, dat viel even tegen. Na het uitchecken stonden Maurice en Leonie al op ons te wachten, nu de koffers nog en hop de auto in!  Wij zouden overnachten in Cradle Mountain en hadden het geluk het laatste huisje daar te kunnen boeken. Het was daar een nationale feestdag en alles was daar dicht. Schoot niet op maar ja wat doe je er aan. Onderweg veel regen gehad maar uiteindelijk toch aangekomen bij onze accommodatie voor de nacht. Er zou een restaurant zijn maar je raadt het al dat was dicht ivm de feestdag, gelukkig was de kampwinkel wel open dus Leonie en ik zijn daar maar wat gaan scoren. Wijn, bier, cola, brood en pie! Kostte een godsvermogen maar we hadden wat te eten. Onderweg  nog twee Walibi's gezien. Na ons "diner" nog een wandeling gemaakt om nog wat nightlife te zien, maar helaas...... wel een ontzettend frisse neus gehaald want koud dat t was!!!
Gezellig gekletst en de nodige verhalen uitgewisseld. De nacht was behoorlijk koud!