Dinsdag 8 November

8 november 2016 - Hobart, Australië

Cradle Mountain - Strahan, na een ontbijt van toast met jam en pindakaas, alles weer ingepakt en op weg naar Cradle Mountain. Regen en kou getrotseerd (en ook wind en natte sneeuw) en uiteindelijk een flinke wandeling gemaakt door dit gebied. Maar toch fijn om te weten dat onze aangeschafte wandelschoenen en regenjassen hun beloftes na kwamen. Het was best wel klimmen en klauteren en zeker de moeite waard! Ook bijzonder was dat er bij het beginpunt een boek lag waar je moest melden met hoeveel mensen je welk pad zou gaan volgen en blij terugkomst op moest schrijven dat je weer aangekomen was!.
Na onze wandelingen van 2 uur uiteraard even opgewarmd bij een kop koffie en toen op weg naar Strahan. Onderweg bij een, ja hoe noem je dit, General Store geluncht met een bacon en eggs tostie. Het smaakte! Maurice had ondertussen een accommodatie geregeld in Strahan. Een villa met twee ruime slaapkamers en een grote woonkamer. Perfect. Koffer en spullen de villa ingedragen en toen zijn Leonie en ik weer boodschappen gaan doen en uiteraard moesten wij nog even naar de bottleshop! Naderhand met z'n allen terug naar het dorp om avondeten te scoren en de boottocht voor morgen vast te leggen. Take away fish & chips mee naar huis genomen en dat smaakte prima. kletsen, drinken en naar bed.