Zaterdag 19 November

19 november 2016 - Hill Top, Australië

Woonona, na het ontbijt gaan wij een strandwandeling maken, het is de straat uit en je staat op het strand en we lopen richting Bellambi. Lekker tegen de wind in dus terug windje mee. Achterom kijken zien we een donkere lucht  die steeds donkerder wordt terwijl het een mooie zonnige dag zou worden. Niet getreurd we lopen door temperatuur is goed. Aangekomen in Bellambi zijn er veel surfers in en op het water de golven zijn er goed.

Na een korte blik besluiten we om weer terug te lopen dit maal onder het pad iets vanaf het strand, al snel besluiten we om weer langs het water te gaan lopen wat je wordt gek van al die klote sandflies om je oren, ogen, neus en mond. Bij het water is dat gelukkig minder. Weglopen tot aan Woonona Rock Pool om daar op zoek te gaan naar cappuccino, de eerste tent is te druk dus lopen we naar het plein bij het station. Daar zit een goede bakkerij weten we nog van voorgaande keren, maar helaas geen cappuccino. Ook de gekochte zoetigheid blijkt tegen te vallen dus terug naar de eerste tent. Daar bestel ik de take away cappuccino en voorhet eerst schrijven ze mijn naam goed, zelfs wordt de vraag gesteld of het niet zo geschreven wordt als de parfum.

De cappuccino is in ieder geval goed en omdat we vanmiddag naar Henk & Lynne gaan lopen wij weer terug naar Liamina ave alwaar Maurice al druk z'n auto aan het opruimen en uitzuigen is, deze mogen wij de komende 4 dagen gebruiken namelijk. Als hij klaar is rijden we, om de weg te verkennen, het eerste stuk richting Hill Top en weer terug. Een van de wegen is namelijk afgesloten dus moet er een nogal omslachtige omweg gemaakt worden.

Om 14:00 uur gaan Ing en ik dan eindelijk richting Hill Top, het is niet veer maar duurt wel lang i.v.m. wegafsluiting en soms smalle weggetjes. Uiteindelijk toch de plaats van bestemming bereikt. Lynne zit achter in de tuin en heeft bezoek van Jenelle, Henk ligt te pitten, heeft gisteren avond dienst gehad. Nadat Jenelle weg is gegaan komt Monica op bezoek en hebben we bijna iedereen gezien, behalve Christian want die werkt vandaag, maar als ik een tattoo wil kunnen we hem wel even opzoeken volgens Henk, ik bedank voor de eer.

Na een tijdje gekletst te hebben over van alles en niks is het etenstijd geworden. Het eerste plan was om naar de Chinees te gaan maar dat hadden we gisteren al gedaan, dan naar de Thai of Italiaan was de optie. Ing en ik zelden dat we al met een sandwich tevreden zijn en dat ze niet veel poespas hoeven uit te halen, maar nee daar komt niets vanin. Uiteindelijk gaan Henk en ik dan naar de supermarkt te gaan om steaks voor op, je raadt het al, de BBQ, De supermarkt is "slechts" 8 km verder dus ben je al snel 45 min tot een uur onderweg. Eenmaal weer terug snel de BBQ aangezet en hebben Lynne en Ingrid de aardappels, pompoen en peen & ertwten met broccoli klaar gemaakt. Is het toch nog een goede en lekkere gezellige maaltijd geworden.

Ik wilde niet te laat terug naar Woonona maar omdat het zo gezellig is is het toch ineens 10:00 uur geworden. Dus ik zeg "wat denk je ervan" we moeten gaan, buiten gekomen is het stik donker en regent het een beetje, dus dat wordt een spannende terugtocht uit de bergen in het aarde donker en met de afgesloten wegen. Nou vind ik in het donker rijden niet erg ook niet als er geen straatverlichting is, maar  kelerig wat is het hier donker. Over het algemeen wordt het afgeraden om hier in het donker de weg op te gaan vanwege de kangoeroes en ander wildlife, maar ja je moet toch terug. In het donker ziet alles, voor zover je kan zien, er anders uit en natuurlijk neem ik de verkeerde afslag, niet erg een U-turn en we komen weer op de juiste weg, niet veel later nog ff 3 rondjes op een rotonde waarna we midden in Wollongong terecht komen, is wel enigsinds bekend terrein, waar we geen bordjes aantreffen richting Woonona dan maar m'n niet bescheiden neus achterna gereden om uiteindelijk weer op de juiste weg terecht te komen en niet veel later op plaats van bestemming de auto in de garage geparkeerd. Nog snel douchen en dan slapen het is inmiddels al 12:00 uur geworden en Maurice & Leonie liggen al te slapen. Weer een avontuur tot een goed einde gebracht

1. Ellen:
    21 november 2016