Vrijdag 4 November 2016

4 november 2016 - Perth, Australië

Na een ontbijtje bij Maud zijn we op de trein gestapt naar Freemantle. Vandaaruit zou de boot vertrekken naar Rottnest Island. Het weer begon bewolkt maar rond de tijd dat wij in Freemantle aan kwamen was het weer een strakblauwe lucht. Het boarden duurde langer dan de boottocht zelf. In 25 minuten waren we op het eiland. We hadden fietsen gehuurd en een helm is hier verplicht. Kan je nagaan hoe wij er bij fietsten! Joop nam maar het risico van een boete! De bewegwijzering was niet over naar huis te schrijven, dus zijn we na wat te eten en drinken gehaald te hebben maar ons neus achterna gereden. Dit eiland was ontdekt door een Nederlander en omdat hij dacht grote ratten te zien noemde hij het eiland rattennest. Alleen later bleek dat het geen ratten waren maar Quokka's. Die hebben we dus ook onderweg gezien. Hele lieve aaibare beestjes. Soort mini kangaroos! Op een gegeven moment zijn wij neergestreken aan zo'n wit zandstrandje aan de heldere turqoise oceaan. Je kent dat wel van de plaatjes! Goh wat is het dan behelpen aan ons Noordzeestrandje. Zo rustig en vreedzaam daar!  Na wat doorgebakken te zijn, zijn wij weer op de fiets gestapt. We hebben een boot eerder teruggenomen dan gepland want we hadden het verder wel weer gezien. Het was een heftige terugtocht. Er was meer wind op komen zetten, dus grote klappers op het water. Er waren enkele medepassagiers die er niet goed tegen konden. Weer terug met de trein naar Perth waar het echt gezellig was op het grote plein met allerlei verschillende eettentjes uit diverse landen. Weet niet meer wat ik gegeten heb, iets van dumplings dacht ik, maar het smaakte in ieder geval wel. Vandaar ook de poffertjes! Ze vroegen nog waar wij vandaan kwamen. Ik zei bij Rotterdam, Hoogvliet. Dat kende zij ook en vroeg of ik soms de Fam. Favier kenden. Nee, helaas! Er traden dan ook straatartiesten op, dus gezelligheid en drukte alom!