Maandag 21 November

21 november 2016 - Huskisson, Australië

Huskisson, vandaag gaan Ingrid en ik opweg naar Huskisson. Gewoon met z'n tweeen  en we kunnen de auto van Maurice gebruiken, dat scheelt weer autohuur, we blijven natuurlijk Nederlanders.

Huskisson is gelegen in het National Park Jervis Bay, zijn daar 10 jaar geleden ook een keertje geweest en het is er schitterend met witte zand stranden. Jervis Bay is een baai ingesloten door de bergen/heuvels en kent 1 opening naar de Pacific Ocean, tevens is er ook een marinebasis gevestigd.

De afstand van Woonona naar Huskisson is nie bijzonder groot, maar 120km, maar gaat weer over allerlei smalle slingerende bergwegen, soms snelweg, langs snelweg in aanleg en door een aantal dorpjes. Dat betekend dus ongeveer 2 uur reistijd. We doen er dan ook iets meer dan 2 uur over maar zijn toch nog te vroeg voor onze kamer die is pas om 15:00 uur beschikbaar, auto geparkeerd bij onze kamer en het strand opgegaan. Inderdaad weer het witte strand en mooi helder water, alleen waait het stevig en betrekt de lucht. Lijkt gvd wel of wij slecht weer aantrekken, deze dag is al voor het grootste deel voorbij en onderweg hebben we al regen gehad en lijkt nu ook dat we het niet droog houden. De zon blijkt toch nog krachtig genoeg om wederom een rode kleur op m'n kop te toveren, zal wel het gat in de ozon laag zijn en in Australië is de zon toch al krachtiger.

Uiteindelijk is onze kamer gereed en kunnen we de spullen uitladen, mooie ruime kamer met badkamer en achter het gebouw een gemeenschappelijke ruimte met BBQ en Hot Tup. Daarna naar het dorp gelopen om te kijken wat er voor mogelijkheden zijn voor het avond eten. Diverse zaken sluiten om 17:00 uur en andere gaan weer om 18:30 uur open. De keuze is gevallen op een eetzaal waar je schnitzel kan eten, weer ff wat anders dan BBQ. Onderweg nog een fles wijn gekocht want ieder heeft zo zijn behoefte.

Terug bij onze kamer besluiten we naar het strand te gaan want de zon schijnt nog alhoewel er gewaarschuwd wordt voor storm en regen langs de kust, ja ook hier verandert het klimaat. Eenmaal ons handdoeken gespreid liggen wij daar natuurlijk voor joker, de zon verdwijnt namelijk achter de wolken die ook steeds donkerder worden, hebben wij weer ik heb nog wel met m'n poten in het water gestaan maar dat was het dan ook. Dan maar weer terug naar onze kamer, is maar 75 meter, en op het terrasje een wijntje en een vruchten sapje voor het ontbijt van morgen gedronken.

Inmiddels was het tijd om op eten uit te gaan en lopen we weer langs de kust naar het dorp, onderweg kom je dan langs een camping en iedereen is zijn voortent e.d stormvast aan het zetten, de wind is al flink in kracht toegenomen. In het dorp aangekomen zijn zoals verwacht de meeste zaken gesloten en waar onze keuze opgevallen was, is op maandag gesloten zoals meerdere helaas. De zaken die nog open zijn, zijn nou niet bepaald favoriet bij ons om te gaan eten en ook de plaatselijke supermarkt is al gesloten. Onverrichter zaken en zonder avondmaal maar weer terug naar onze kamer, om het ontbijt voor de volgende dag maar deels te gebruiken als avondmaal. Wel lekker voordelig op deze manier. Ondertussen is het weer iets opgeknapt en kunnen we nog een tijd op ons terrasje zitten om te luisteren naar de luidruchtige vogels in de bomen, alsof er een kolonie apen in zit. Nou ja de eerste van de 2 dagen zit er alweer op morgen een nieuwe dag met nieuwe kansen.

1. Jan van Leeuwen:
    23 november 2016
    Een flaconnetje factor 80 wil nog wel eens helpen Joop. Niet opdrinken maar smeren. Wrijven helpt in dit geval. Leuke verhalen trouwens.
  2. Ingrid:
    23 november 2016
    Oh is dat het! Maar hij staat er wel lekker gekleurd op!