Zaterdag 26 November

26 november 2016 - Sydney, Australië

Sydney, jammer jammer maar het is alweer de laatste dag en moeten we om 10:00 uur uit onze kamer. Ontbijt, koffers gepakt en de kamer uit, gelukkig blijven Maurice en Leonie tot zondag dus kunnen we de bagage in hun kamer zetten totdat we opgehaald worden om naar het vliegveld te gaan. Dat is pas om half 6 dus hebben we nog wel even hier in Sydney. Maurice en Leonie hebben hun afspraak pas om 12:30 uur en lopen we met z'n vieren naar the Rocks onder de Harbour Bridge, daar is gelukkig ook weer een of andere market. Nou ja de weg er naar toe is leuk maar die kraampjes heb ik nu wel gezien, de dames amuseren zich terwijl Maurice en ik op een terrasje gaan zitten onder het genot van een cappuccino, ondertussen naar mensen kijkend.

Eenmaal uitgesnuffeld lopen we gezamenlijk weer terug naar het hotel maar niet voordat we nog een stop gemaakt hebben bij z'n winkel met een Apple logo. Ook dat weer gedaan en lopen we via Darling Harbour terug naar het hotel, moment van afscheid komt ook steeds dichterbij, totdat wij rechtdoor moeten om de Fishmarkets te bezoeken en Maurice & Leonie linksaf naar het hotel om zich voor te bereiden op hun middagje uit. Op de kruising bij de verkeerslichten nemen we afscheid van elkaar, de dames houden het niet droog, en gaan we ieder ons weegs. Jammer maar helaas, gelukkig hebben we alweer plannen voor een volgende gezamenlijke reis.

De  Fishmarkets blijkt een desillusie, wij wilde hier wat eten scoren voor de lunch, maar volges mij zijn alle chinezen en andere Aziaten uit China Town hier naar toe gekomen met dezelfde gedachten. Het is er zo enorm druk met een kakefonie van geluiden, misschien was het chinees gebrabbel, dat wij besluiten dat dit het niet gaat worden. Teleurgesteld lopen we terug naar Darling Harbour om daar in het Foodcourt een kabab te scoren, niet omdat het moet maar omdat dat ook lekkers. Nog een kaart voor Maurice en Leonie gekocht om daarna naar Paddys Marketing te lopen om bloemen en wijn te kopen, je wilt toch een goede indruk achterlaten en bedanken voor de roadtrip ed.

Nu zitten we, in hun kamer, te wachten op het onvermijdelijke nl de tijd van gaan. Ons avontuur zit er weer op rest ons alleen nog de terug reis van ca 24 uur via Qatar naar huis. Het was weer een waar genoegen om hier te zijn en voel me ook bevoorrecht om dit te kunnen doen, G'day Australia, hope to cya soon !

1. Ellie:
    26 november 2016
    Lieve Joop en Ing,
    Wat heb ik genoten van jullie reisblogs, bedankt hiervoor!
    Ik wens jullie een fijne thuisreis toe!
    Tot gauw, liefs
    Ellie
  2. Wilma:
    26 november 2016
    Jongens, wat een gave reis hebben jullie gemaakt, ook ik heb genoten van jullie verhalen en foto's, wij wensen jullie een goeie thuisreis. liefs Wil